پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118534
معجزه سنگ نمک در رفع بيماري‌هاي معده
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2355

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامرضا کردافشاري مدرس دانشکده طب سنتي اظهار داشت: سوزش، ترش کردن و ريفلاکس معده معمولاً از سردي و رطوبتي است که در معده غلبه پيدا کرده است؛ رطوبت باعث شلي دهانه معده مي‌شود، بنابراين شلي دهانه معده باعث ريفلاکس خواهد شد.

به گفته وي رطوبت‌هاي زائدي که در دهانه معده تجمع پيدا مي‌کند که معمولاً به دليل اين است که فرد در بين غذايش آب خورده و در هم خوري و روي هم خوري کرده باشد، مثلاً ماست و خيار و گوجه و غذاهاي نفاخ و غير نفاخ رو قاطي مي‌خورند و انتظار دارند ترش هم نکنند.

اين مدرس دانشکده طب سنتي ادامه داد: افراد نوشابه هم مي‌خورند و انتظار دارند ترش هم نکنند. حتماً بايد تغذيه اصلاح شود، بهترين تدبير اين است که غذا را با نمک شروع کنند. نمک ضد ترش کردن معده است. قبل و بعد از غذا يک تکه کوچک سنگ نمک به اندازه نصف نخود سنگ نمک را در دهان مزمزه کنند و بعد غذايشان را بخورند و بعد از غذا هم نمک بخورند.

کردافشاري اضافه کرد: مي‌دانيد که روايت‌هاي زيادي از پيامبر، حضرت موسي و از امام صادق (ع) نقل شده است که گفته اند کسي که قبل و بعد غذايش نمک بخورد، از هفتاد و دو نوع بيماري مانند جذام پيسي، کک و مک، برص در امان خواهد بود.

وي افزود: مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا از بيماري‌هاي پوستي، ماليخوليا و بيماري‌هاي روحي رواني و افسردگي در امان خواهند ماند. بهترين نمکي که حکما مي‌گويند سنگ نمک يا نمک اندروني است که در گذشته برنج را با نمک سنگ مي‌شستند.

اين مدرس دانشکده طب سنتي گفت: سنگ نمک در رفع ميکروب‌هاي معده موثر استف چرا که نمک گرم و خشک است و باعث هضم غذا مي‌شود و مسهل سودا، بلغم، صفرا مي‌شود؛ نمک تقويت معده مي‌کند به شرطي که در طبخ غذا نمک کم مصرف شود و در ابتدا و انتهاي غذا نمک مزه مزه شود جرا که اين کار مسير وردد غذا را پاکسازي مي‌کند.

کردافشاري ادامه داد: استفاده از آويشن، زيره، رازيانه و انيسون براي جلوگيري از ترش کردن معده خيلي خوب است. يک مقدار تخم زنيان را مثل زيره که برخي از افراد روي غذا مي‌پاشند استفاده کنند، چرا که زنيان غذا را خوشمزه مي‌کند و هاضوم (هضم کننده غذا) و سم زدا و سموم را از بدن دفع مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: زنجبيل و شکر بعد از غذا ذره مزمزه کنند که به هضم غذا کمک مي‌کند که نسبت زنجبيل به شکر يک به ? است، مثلاً يک قاشق غذاخوري سرخالي زنجبيل و ? قاشق شکر را آسياب کرده و نصف قاشق چاي خوري بعد از غذا مصرف کنند. اين مواردي که براي رفع بيماري‌هاي معده ذکر شد، داراي طبيعت گرم و خشک هستند و رطوبت‌ها را از بين مي‌برند و معده تقويت مي‌شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html